Thursday, March 28, 2024   Login
  
  
  

 עבודות גמר

 

בבית הספר מתקיים פרויקט לכתיבת עבודות גמר בהיקף של 5 יח"ל. עבודת הגמר היא משימה לימודית  המאפשרת לתלמיד, לימוד נושא וחקירתו על-פי בחירה  ועניין אישיים. הכנת עבודת הגמר הינה התנסות לימודית. המאפשרת התמודדות עם משימה לימודית מעמיקה ומאתגרת ועיסוק בסוגיה, שהיא מעבר לנלמד בבית-הספר ובתכנית הלימודים והבחינות הרגילה. הכנתה מבוססת על ידע מדעי אקדמי עדכני ודרכי מחקר ועבודה מדעיים. העבודה נעשית בליווי והדרכה של מנחים מקצועיים מתחומי הדעת השונים.

התלמיד יכול לכתוב עבודה בשני מסלולים עיקריים :

עבודת גמר  לא-צמודה (עבודת בחירה)הינה עבודה הנכתבת על-פי בחירתו של התלמיד ובלבד שלנושא הנבחר יש בסיס מדעי-עיוני ובסיס של ידע וספרות מקצועיים.

עבודה צמודה - הינה עבודה הממירה בחינת בגרות באחד ממקצועות הבחינה של התלמיד והיא נכתבת באותו תחום-דעת. עבודה צמודה מלווה בציון שנתי. אין היא משחררת מעמידה במלוא החובות והמשימות המוטלות על הכיתה בה לומד התלמיד.

התלמידים שכותבים עבודה מלבד ההנחיה הפרטנית שהם מקבלים מהמנחה האישי,  זוכים גם להנחיה בקבוצות למידה - קיימות שתי קבוצות האחת לתלמידי הפיזיקה והשנייה למדעי החברה. תלמידי מדעי החברה יוצאים לסיור לימודי למכון סאלד בירושלים לאיסוף מאמרים מחקריים עדכניים. תלמידי הפיזיקה מסתייעים בחוקרים מהטכניון לביצוע עבודתם. מרבית העבודה של הכתיבה התיאורטית נעשית בספריית בית הספר בעזרת סיוע של הספרניות. בית הספר נמצא בתהליך חידוש והרחבה של הספרייה האקדמית שעומדת לרשות התלמידים החוקרים.

מספר התלמידים שכותבים עבודות גמר מידי שנה עולה ובית הספר הוא מהמובילים בארץ בתחום זה.

 

 

                                                                                                                            

בית חינוך גליל מערבי, ת.ד 56 נהריה. טלפון : 04-9933333 , פקס: 04-9520252 

מסלול  אישי  להצלחה